15.5.15

Kesan Peperangan Politik [POLITICAL WARFARE] kpd rakyat

Orang keselamatan kena jadi seorang yang waras walaupun nampak kurang siuman. kalau si A tidak suka si B, kita tidak ada masalah. Masalah kita bila ada pergaduhan, hasutan, sabotaj dll. siapa yg tidak siuman sebenarnya?

tapi si polan yg kurang siuman akan cakap pihak keselamatan ni barua atau anjing.  itulah jenis ketua yang diraikan mereka. ego dan riak dan bodoh sombong. Imam Shafie kata jgn bertengkar dgn orang bodoh. 

anak cucu PKM [ kominis] ni pulak dah menyusup masuk parti politik dan tengah sebuk dgn permainan kotornya. dan paling sedih ialah bekas pegawai dan anggota keselamatan jadi tukang penasihat propaganda mereka.




sekarang musim kumpulan A dan B berwasap. bagi saya mudah dot kom. saya cuma bagi soalan ini; permainan mereka kan belum tamat, tunggu hingga mereka selesai. apa permainan yg mereka sedang main? siapa pemain mereka? apa ganjarannya? apa undang2 mereka? main macam mana? siapa taiko mereka? yg di belakang tu bertaruh apa? kalau A atau B menang, kita dapat apa?

jawapannya mudah kita tetap akan dapat bala. jadinya tak payahlah nak emosional! perumpamaan Melayu...gajah gajah sama gajah berjuang, pelanduk mati di tengah-tengah

tak payahlah jadi alat mereka untuk panaskan keadaan. 

apa apa yg sedang berlaku saya harap semua yg berkenaan kena lebih bersedia untuk strike. siapkan log book dan foto mereka mulai sekarang sebab apa tindakan kita semua akan sampai kpd amnesty dan NGO, hinggalah ke new york. apa apa pun.

hari ini sambil bercakap dgn kita mereka rakam. sudah tiba masanya kita rakam mereka pulak.